Ocenenia: Voľba spotrebiteľov - najlepšia novinka

Spotrebitelia ocenili až sedem noviniek COOP Jednota vlastnej značky

V prestížnej spotrebiteľskej súťaži Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2025 uspela COOP Jednota až v siedmich rôznych kategóriách. Zabodovala najmä nová vlastná značka alternatívnych potravín TOMU VER.

Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka je nezávislé hodnotenie nových produktov na trhu, o ktorých výbere rozhodujú priamo spotrebitelia. Domáci maloobchodný reťazec COOP Jednota sa pravidelne súťaže zúčastňuje a každý rok si odnáša ocenenia od slovenských spotrebiteľov.

Tento rok bolo ocenenie udelené v 48 kategóriách, z čoho bolo 36 potravinových a 12 nepotravinových kategórií. Výrobcovia mohli do súťaže prihlásiť svoje novinky, ktoré uviedli na trh od januára 2024 do apríla 2025. Hodnotenie prebiehalo formou online prieskumu, ktorý uskutočnila spoločnosť NIQ na reprezentatívnej vzorke 2 000 spotrebiteľov. Respondenti posudzovali rôzne faktory ako kvalitu, chuť, obal, funkcionalitu a tiež to, ako daný produkt zapadá do ich životného štýlu. 

Ocenené značky Tradičná kvalita a TOMU VER

V tohtoročnom spotrebiteľskom prieskume Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka 2025 ocenili spotrebitelia až sedem produktov COOP Jednota. Potraviny pod značkou Tradičná kvalita spája overená receptúra a kvalitné suroviny. Väčšina z nich pochádza od slovenských dodávateľov. Spotrebitelia v prieskume ocenili müsli s červeným ovocím a hláškovú polievku.

„Podpora predaja slovenskej produkcie je jedným z kľúčových strategických cieľov COOP Jednoty. Preto máme v našej ponuke výrobky od slovenských dodávateľov, ktoré dominujú nielen v našich regáloch, ale aj v portfóliu vlastných značiek. Dôraz kladieme na krajinu pôvodu výrobkov a uprednostňujeme práve slovenských dodávateľov a producentov. Našim zákazníkom tým ponúkame kvalitné slovenské potraviny za výhodné ceny, čím podporujeme nielen ich spokojnosť, ale aj domácu ekonomiku a rozvoj regiónov. Sme hrdí, že produkty našich vlastných značiek sa tešia medzi zákazníkmi veľkej obľube,“ uviedol Ján Bilinský, predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko.

Najnovším prírastkom medzi vlastnými značkami COOP Jednota je TOMU VER, ktorá je určená pre zákazníkov so špecifickými stravovacími potrebami, ako sú intolerancia na lepok alebo laktózu, alebo pre tých, ktorí sa zaujímajú o zdravšiu výživu. Produkty tejto značky sa umiestnili v piatich rôznych kategóriách. Spotrebitelia zahlasovali najviac za arašidovú oblátku, kukuričné piškóty, bezlaktózové maslo, proteín chlebík a bezlaktózovú smotanu na šľahanie.