Revolučné predajne 24/7 v sieti COOP Jednota
Kto môže v bezobslužných
predajniach nakupovať?
Každý zákazník, ktorý má aspoň 18
rokov, zaregistruje sa v mobilnej aplikácii, overí svoju totožnosť a je
plne spôsobilý na právne úkony.
Počet zákazníkov môže byť na jednotlivých predajniach obmedzený. Bližšie
informácie o počte zákazníkov v predajni počas bezobslužného režimu
je možné nájsť na prevádzkach.
Ako funguje vstup
a odchod z predajne?
Vstúpiť do bezobslužných predajní
môžu iba registrovaní zákazníci, ktorých totožnosť a vek boli overené. Vstup,
blokovanie tovaru na pokladnici a následný výstup z predajne je možný
po načítaní QR kódu v mobilnom telefóne na čítačke/pokladni. Pre každý
úkon je potrebné si v mobilnej aplikácii vygenerovať nový QR kód.
Vo vybraných predajniach 24/7 (Šaľa a Šalgočka) je možný vstup aj
prostredníctvom vernostnej karty tzn. bez aplikácie. Pred tým je však potrebná
registrácia u personálu predajne v čase otváracích hodín.
V tomto prípade zákazník vyplní registračný formulár priamo na prevádzke.
Ak zákazník nemá vernostnú kartu, bude mu vydaná počas registrácie.
Je potrebné mať prístup na
internet?
Áno, pre vstup do predajní 24/7
či registráciu je potrebné internetové pripojenie.
Je v predajniach dostupné
internetové pripojenie?
Dostupnosť wi-fi pripojenia je na
každej prevádzke individuálna. Nie každá prevádzka je vybavená internetom
dostupným pre zákazníkov.
Ako prebieha registrácia pre
vstup do predajne 24/7?
Registrácia pre vstup do
prevádzok 24/7 je veľmi jednoduchá a netrvá viac ako 1 minútu!
Pre vstup do predajne je potrebná registrácia/prihlásenie do mobilnej
aplikácie COOP Jednota Klub. Po
registrácii/prihlásení bude zákazníkovi overená identita prostredníctvom
dokladu totožnosti a následne už generovaný QR kód potrebný pre vstup,
nákup a výstup z predajne.
V prípade neregistrovaných zákazníkov, ktorí sa nachádzajú už priamo pred
predajňou je registrácia dostupná aj prostredníctvom QR kódu umiestneného na
dverách do prevádzky. Po načítaní QR kódu bude zákazník presmerovaný na webovú
stránku na ktorej je popísaný celý proces registrácie a nákupu v bezobslužných
predajniach.
Po splnení podmienok podľa tohto bodu
bude zákazníkovi doručené potvrdenie o úspešnej registrácii
prostredníctvom e-mailovej správy na ním zadanú e-mailovú adresu.
Ako prebieha overenie
totožnosti?
Overenie totožnosti prebieha
v jeho mobilnom telefóne prostredníctvom biometrie, t.j. naskenovaním
dokladu totožnosti pomocou fotoaparátu na mobilnom telefóne z prednej aj
zadnej strany a následné nasnímanie tváre zákazníka. Tým sa zabezpečí
overenie biometrických údajov a zhoda zákazníka s fotografiou na doklade
totožnosti.
Ako prebieha nákup?
V prípade, že je zákazník
registrovaný, na čítačke umiestnenej pri vstupných dverách do predajne nasníma
vygenerovaný QR kód z mobilnej aplikácie. Následne môže vstúpiť do
predajne a nakupovať. Ak zákazník chce za nákup zaplatiť, opäť nasníma QR
kód na samoobslužnej pokladnici a následne môže skenovať tovar.
V tomto prípade nie je potrebné snímanie vernostnej karty, nakoľko tá už
je obsiahnutá v danom QR kóde každého registrovaného zákazníka. Následne
si nákup zabalí a opäť vygeneruje QR kód, ktorý nasníma na čítačku pri
východe z predajne.
Čo všetko môžete
v predajniach 24/7 nakupovať? Sú dostupné aj tabakové výrobky
a alkohol?
V predajniach 24/7 je
zákazníkom k dispozícii všetok dostupný tovar. Vzhľadom na to, že vstup je
možný iba pre osoby staršie ako 18 rokov a každej registrovanej osobe je
overená identita a vek, alkohol a vybrané tabakové výrobky budú dostupné.
Kedy je v predajni
personál? Otváracie hodiny.
Všetky bezobslužné prevádzky
systému COOP Jednota fungujú v režime, kedy je v istú časť dňa
v prevádzke aj personál. Otváracie hodiny s personálom na prevádzke
sa môžu líšiť, a preto je potrebné si otváracie hodiny každej predajne
overiť.
V čase kedy je v predajni personál, predajňa funguje bežným režimom kedy
personál zákazníkov obslúži a tovar im aj nablokuje. Mimo otváracích hodín
je predajňa bez obsluhy, kedy môžu do predajne vstupovať iba registrovaní
zákazníci, ktorí si sami tovar naskenujú na samoobslužnej pokladnici.
Čo v prípade ak so mnou vstúpi/vstúpia ďalšia mne
neznáma, resp. neznáme osoby?
Za vstup osôb je zodpovedná osoba, ktorá sníma svoj Qr kód
pre vstup a mala by dbať na to, aby spolu s ňou vstupovali len jej známe osoby
(spoločný nákup). V prípade, že by sa niekto natlačil násilne
a neuposlúchol výzvu zákazníka, aby odišiel, tak by mal zákazník
informovať dispečing cez audio/videovrátnika. Následne ho strážna služba vyzve
k opusteniu predajne. Pri neuposlúchnutí bude vyslaná zásahová jednotka.
Ako dlho môže byť zákazník
v predajni?
Čas strávený v predajni
nákupom nie je nijak časovo obmedzený. V prípade dlhého zdržania sa alebo
podozrivého správania sa osôb na prevádzke, tie budú strážnou službou na diaľku
prostredníctvom reproduktoru vyzvaní na ukončenie nákupu a opustenie
priestoru prevádzky.
Kto predajňu 24/7 stráži ak
tam nie je personál?
V čase kedy na prevádzke nie
je personál je predajňa pod vzdialeným dohľadom strážnej služby, ktorá
prevádzku a nakupujúcich monitoruje prostredníctvom kamerového systému.
V prípade potreby vedia so zákazníkmi komunikovať pomocou audiokomunikátora,
prípadne sa do prevádzky dostaví výjazdová jednotka strážnej služby.
Čo ak sa počas nákupu vyskytne
nejaký problém?
V prípade potreby je na
každej prevádzke tzv. pohotovostné tlačidlo, pomocou ktorého bude upovedomená
strážna služba, ktorá vykonáva dohľad nad danou prevádzkou a bude so
zákazníkom komunikovať pomocou mikrofónu a reproduktorov v prevádzke.
Zároveň vedia na diaľku zasiahnuť v prípade problému so samoobslužnou
pokladnicou – napr. stornovanie tovaru/nákupu, či otvoriť dvere do predajne
atď.
Čo v prípade nákupu
vážených tovarov? Je potrebné schválenie obsluhou?
V predajniach 24/7 je
možnosť si nakúpiť vážené tovary, napr. ovocie, zeleninu alebo pečivo. V tomto
prípade je možné ich vyhľadať prostredníctvom samoobslužnej pokladnice, ktorá
ich odváži. Schválenie obsluhou v tomto prípade nie je potrebné, avšak
strážna služba dohliada na skenované položky prostredníctvom kamery priamo na
pokladnici a v prípade potreby zákazníka upozornia na nezrovnalosti.
Podmienky/možnosti platby?
V bezobslužných predajniach 24/7 je možné platiť iba bezhotovostne, t.j. platobnou kartou, hodinkami alebo smartfónom.