Časopis Jednota EN

Otázka predsedovi

Otázka predsedovi

Nové technológie nás bavia

Súčasným svetom hýbu nové technológie (mobilné technológie, internet , sociálne siete, nové platobné metódy ...). Ako sa tento trend prejavuje v obchod e s potravinami? Ako konkrétne naň reaguje COOP Jednota Slovensko?

Gabriel Csollár, predseda predstavenstva COOP Jednota Slovensko:

Technický a technologický pokrok modernej civilizácie dospel do takej fázy, keď si máloktorí z nás dokážu predstaviť každodenný život bez inovácií, ktoré nám prinieslo posledných dvesto rokov. Výdobytky technického rozvoja nám uľahčujú život a dotýkajú sa takých oblastí života, ako je bývanie, vzdelávanie, zábava, doprava, zdravotníctvo či podnikanie. Jednou z oblastí, ktorá sa týka väčšiny z nás a v ktorej pokrok priniesol množstvo inovácií, je aj maloobchod.

Nosnými prvkami vízie maloobchodu budúcnosti sú informačné technológie. Tie ovplyvňujú aj spôsob, akým nakupujeme. Ľudia si už zvykli na to, že tovary sú označované čiarovými kódmi, že môžu v obchode platiť bezhotovostne a už aj bezdotykovo pomocou platobnej karty. Taktiež si z pohodlia domova môžu objednať tovar prostredníctvom internetu. A mnoho ďalších zmien. Zásadné inovácie v obchode nás však len čakajú. Nebuďme prekvapení, keď prídu veľmi rýchlo. Ja osobne očakávam najrazantnejší nástup „mobilizácie“, t. j. veľmi široké uplatnenie smartfónov. Na zmenu procesov, ktoré to so sebou prinesie, musíme byť včas a dobre pripravení. Zatiaľ však stojíme na zemi a inovácie tohto charakteru zavádzame postupne. Stali sme sa priekopníkmi zavádzania elektronických cenoviek na vnútornom trhu Slovenska. Tento proces odštartovala COOP Jednota Nové Zámky a dnes ich už používame v 9 Tempo Supermarketoch vo viacerých CJ a celková inštalácia predstavuje 95-tisíc kusov.

Posunuli sme sa aj v zatraktívnení predajného priestoru, a to využívaním LED TV monitorov, hlavne v oddeleniach ovocia a zeleniny. Obrazovka slúži ako cenovka s možnosťou permanentnej aktualizácie a súčasne ako reklamný pútač na kvalitné ovocie či zeleninu. Celkovo sme doteraz nainštalovali 46 LED TV v jedenástich predajniach Tempo SM a SUPERMARKET. V rámci projektu LED TV bude inštalovaných viac ako 500 kusov monitorov.


 

V rámci nových technológií je potrebné spomenúť aj samoobslužné pokladnice, ktoré sú veľmi atraktívne a ich využitie narastá hlavne vo vzťahu k nedostatku odborného personálu v predajni. COOP Jednota Galanta už má dobré skúsenosti s touto formou zúčtovania zákazníka v SM v Senci. Uvedené príklady predstavujú len začiatok ich nástupu do družstevného maloobchodu. Zatiaľ najväčším nedostatkom ich razantnejšieho uplatnenia je, žiaľ, ich neprimerane vysoká cena. Očakávame však postupné prispôsobenie ponuky našim požiadavkám.


Nastali zmeny aj v oblasti komunikácie so zákazníkmi?

Zákazníci zatiaľ stále preferujú nákup potravín v tradičných kamenných predajniach. Vďaka vysokej penetrácii internetu, masívnemu využívaniu sociálnych sietí, rozmachu a obľúbenosti „múdrych“ telefónov a iných nových mobilných technológií, ktoré sa stali bežnou súčasťou nášho každodenného života, majú zákazníci ľahší prístup k informáciám. To prináša do spoločnosti nové formy a spôsoby komunikácie so zákazníkmi. Komunikácia smerom k zákazníkom je vďaka týmto technológiám omnoho rýchlejšia, cielenejšia, osobnejšia, ľahšie merateľná. Z hľadiska nákladov výhodnejšia, čo sa týka ceny na oslovenie jedného zákazníka v porovnaní napríklad s inými komunikačnými nástrojmi, ako je televízia, rozhlas a printy. COOP Jednota využíva tieto nové technológie hlavne v oblasti skvalitnenia a urýchlenia komunikácie so zákazníkmi, podpory predaja a podpory vybraných imidžových atribútov. Niektoré z týchto nových foriem sa stali pevnou súčasťou komunikačnej stratégie COOP Jednoty. Základ tvorí FUN Page na sociálnej sieti FACEBOOK a web stránka COOP Jednoty, kde sa zameriavame hlavne na tvorbu kvalitného obsahu, aby táto stránka bola interaktívna, zábavná a poskytovala zaujímavé a užitočné informácie. Pre našich fanúšikov pripravujeme rôzne zaujímavé súťaže, kde musia zapájať logické myslenie, ale aj mať trochu toho povestného šťastia. Ďalšími nástrojmi, ktoré sú súčasťou online komunikácie je mobilná aplikácia pre smartfóny, súťažné aplikácie a newseletter.


VYBRANÉ AKCIOVÉ PRODUKTY

AKTUÁLNE INZERTNÉ NOVINY

Benefity vernostnej karty

Webstránky COOP Jednôt ...